Liebster Blog Award

Kilka dni temu Ola z bloga Studia, parla, ama! nominowała mnie do Liebster Blog Award. Zasada jest prosta: odpowiadam na pytania zadane przez Olę, a następnie tworzę własną listę pytań i o odpowiedź proszę kilku innych blogerów, których cenię. Uznałem, że tego rodzaju wpis będzie miłą odskocznią od "technicznych" postów, które ostatnio dominują na blogu. A więc jedziemy!

Bluntautal

Oto moje odpowiedzi na pytania Oli:

1. Twoje najpiękniejsze wspomnienie związane z podróżowaniem?
Wizyta w dolinie Bluntautal w Austrii podczas podróży poślubnej. Była cudowna, słoneczna pogoda, a piękno okolicy po prostu zapierało dech w piersiach. Czuliśmy się tam po prostu jak w raju...

2. Najgłupsza rzecz, jaką zrobiłeś, związana z podróżowaniem?
Pamiętam, jak dawno temu wybierałem się na młodzieżowe spotkanie esperanckie do Szwecji. Dojechałem późnym popołudniem do Göteborga, skąd następnego dnia rano odjeżdżał autobus, który miał mnie zawieźć dalej na północ. Nie załatwiłem sobie noclegu, bo po pierwsze chciałem oszczędzić, a po drugie uznałem, że pozwiedzam sobie miasto nocą. Nie przewidziałem jednak, że będę zmęczony podróżą i po północy nie byłem już w stanie walczyć ze snem. Na dworcu autobusowym spać się nie dało, bo ochroniarze nie pozwalali, więc wyszedłem na miasto i usnąłem pod gołym niebem, na pasie zieleni między dwiema jezdniami jakiejś ruchliwej ulicy ;-) Muszę powiedzieć, że Göteborg to bardzo przyjazne miasto, bo nikt na mnie nie nawet nie zwrócił uwagi, a rano obudziłem się z wszystkimi pieniędzmi i dokumentami :-)

3. Twoja ulubiona książka?
Biblia. Jedyna książka, którą czytam codziennie. Czasem pociesza, czasem zmusza do myślenia, pomaga właściwie ustawić priorytety, nawołuje do nawrócenia i popycha do działania. A przede wszystkim nieustannie mi przypomina, że jestem kochany i że moim celem jest kochać innych.

4. Twój ulubiony moment dnia?
Wieczór, kiedy mogę na chwilę zapomnieć o obowiązkach i trochę się zrelaksować. Napić się herbaty z Adą, pobrzdąkać na gitarze, poczytać...

5. Miejsce, do którego chciałbyś wrócić?
Patrz odpowiedź na pierwsze pytanie :-)

6. 3 powody, dla których polecałbyś swój blog?
Po pierwsze - dużo praktycznych informacji i wskazówek dotyczących nauki języków.
Po drugie - wspaniałe, wartościowe komentarze, które moi czytelnicy zostawiają pod artykułami.
Po trzecie - blog jest tworzony z pasją, która - mam nadzieję - udziela się czytającym.

7. Co daje Ci prowadzenie bloga?
Przede wszystkim dużo radości, że mogę dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. Uwielbiam pomagać innym, a blog daje mi do tego świetną okazję.

8. Rzecz, od której jesteś uzależniony?
Dobra opinia innych ludzi na mój temat. I to jest niestety bardzo przykre uzależnienie. Możecie mnie czasem trochę pokrytykować w komentarzach, żeby pomóc mi się z tego leczyć. Ale z umiarem, proszę ;-)

9. Twoja najmocniejsza strona?
Spokój i opanowanie - to mi pierwsze przyszło na myśl.

10. Gdybyś wygrał milion dolarów…
Mam nadzieję, że to nigdy nie nastąpi. Wiem, jak często niespodziewane zdobycie fortuny rujnuje ludziom życie. Chciałbym wierzyć, że jestem na tyle dojrzały, że nie wpadłbym w taką pułapkę - ale wcale nie jestem tego taki pewien...

11. Włochy – tak czy nie?
Czemu nie? Byłem raz, we Florencji, ale chętnie pozwiedzałbym też inne rejony.

A teraz czas na pytania ode mnie:
  1. Skąd czerpiesz motywację do prowadzenia bloga?
  2. Jaka jest Twoja ulubiona piosenka?
  3. Twoja pierwsza myśl po przebudzeniu?
  4. Wymień trzy miłe rzeczy, jakie Cię dzisiaj spotkały.
  5. Jaką osobę podziwiasz najbardziej? Za co?
  6. Jaki jest Twój największy talent i jak go wykorzystujesz?
  7. Najmilszy komplement, jaki kiedykolwiek usłyszałaś?
  8. Twój dom się pali. Możesz wynieść ze sobą tylko jedną rzecz. Co to będzie?
  9. Twój pogrzeb. Ktoś z Twojej rodziny albo przyjaciół wygłasza mowę na Twój temat. Co chciałabyś o sobie usłyszeć?
  10. Czy masz jakieś wielkie marzenie, które wciąż nie doczekało się spełnienia?
  11. Na koniec zamiast pytania - zadanie. Zrób dziś coś miłego dla osoby, która się tego nie spodziewa!
Bardzo chętnie usłyszałbym odpowiedzi od następujących osób:
  1. Aulnay z bloga Uzależnienie od francuszczyzny
  2. Dagmary z bloga Daga tłumaczy
  3. Emilii z bloga wietnam.info
  4. Marty z bloga Talar du svenska?
  5. Patrycji z bloga Pat i Norway
  6. Uli z bloga uLanguages
A jeśli ktoś z Was, drodzy czytelnicy, chciałby się włączyć do zabawy i odpowiedzieć na moje pytania, to zapraszam! Komentarze są jak zwykle otwarte :-)

Etykiety: